Barbabarre Communicatiemanagement voor strategie, advies en uitvoering van communicatieopdrachten.
Bij uitdagingen zoals het:

  • duidelijker profileren van je bedrijf of merk.
  • sterker samengaan van communicatie met het organisatiebeleid
  • krachtiger verbinden met je externe relaties
  • slimmer bezetten en functioneren van de communicatiecollega's
  • optimaliseren van de onderlinge samenwerking
  • verbeteren van de communicatieve vaardigheden

We kunnen meteen aan de slag als de communicatieoplossing rechttoe rechtaan is.
Maar evengoed is de situatie wat complexer.

Mensen en werk moeten optimaal samengaan. Daarom is het vaak verstandig om inzicht te krijgen in de communicatiecompetentie van (onderdelen van) je organisatie. Er zijn verschillende opties, gerelateerd aan het vraagstuk en relevantie: er wordt gewerkt met checklists, (diepte)interviews, metaplan sessies of een combinatie hiervan.
Zo'n analyse levert altijd antwoord op de volgende vragen op:

  • hoe communiceren we intern en/of extern?
  • waarom communiceren we zo?
  • communiceren we zoals we zouden moeten, gezien onze ambities en doelstellingen?
  • zijn we in staat om (nog) beter te communiceren?

Na denken komt doen. We stellen veranderdoelen op en via een actieplan voeren we concrete verbeteringen op het gebied van communicatie door. Praktisch en slim.

Voor welke aanpak je ook kiest, bij het invullen van je communicatievraagstuk worden altijd in meer of mindere mate de bedrijfscultuur, strategie en structuur als onderleggers gebruikt. Zodat je zeker weet dat jouw communicatieactiviteiten trefzeker zijn.